Kupac može da izjavi reklamaciju prodavcu radi ostvarivanja svojih prava u cilju otklanjanja nesaobraznosti robe, po osnovu date garancije, kao i zbog pogrešno obračunate cene i drugih nedostataka.
Kupac može da izjavi reklamaciju usmeno u sedištu prodavca, preko telefona, pisanim putem ili elektronskim putem uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, ugovora i sl.).
Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacija kupca. Prodavac je dužan da kupcu izda pisanu potvrdu ili elektronskim i/ili sms putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Rok za odgovor na reklamaciju je 8 dana, a rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od prijema zahteva.
U slučaju potrebe za reklamacijom, obratite nam se telefonom na broj
062/890-26-22, ili mejlom na
reklamacije@vafmilak.rs, kako bismo vas uputili u proceduru za pokretanje reklamacionog postupka.
Pravo na reklamaciju imaju svi kupci, nezavisno od toga da li su fizička ili pravna lica. Da bi postupak reklamacije bio pokrenut, neophodno je da kupac:
izjavi reklamaciju i
dostavi robu na adresu koju mu saopšti prodavac, kao i da dostavi prodavcu zahtev za reklamaciju sa garantnim listom i računom ili ugovorom o prodaji na daljinu.
Smatraće se da je reklamacija primljena kada roba stigne na adresu magacina i prodavac primi gore pomenutu uredno popunjenu dokumentaciju i od tog trenutka počinje da teče rok za odgovor i rešavanje reklamacije.
Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost kupca. Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu kupca u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti kupca i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Nemogućnost kupca da dostavi prodavcu ambalažu robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti.
Troškove prevoza robe do magacina u cilju odlučivanja po zahtevu za reklamaciju snosi kupac. Međutim, ukoliko reklamacija bude usvojena, prodavac će kupcu refundirati ovaj trošak.
Ukoliko reklamacija bude usvojen, kupac ima pravo izbora između sledećih mogućnosti:
zamena robe, ili
raskid ugovora i povraćaj sredstava.
Ukoliko reklamacija bude odbijena, roba se vraća kupcu na njegov zahtev i o njegovom trošku. Ukoliko se kupac, nakon što bude obavešten od strane prodavca da reklamacija nije usvojena, ne izjasni da želi da mu roba bude vraće u roku od 14 dana od dana prijema obaveštenja, roba se protekom tog roka uništava.